'חותם' למשנה ליועמ"ש: "צאי לנו מהמרחב הציבורי"

איתי גדסי No Comments on 'חותם' למשנה ליועמ"ש: "צאי לנו מהמרחב הציבורי"

בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האשה, התקיים שיח חריף סביב חירות מגזר לנהוג על פי דרכו במרחב הציבורי | הזלזול של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר: "להוכיח מחדש את משוואת היסוד שצריך שוויון, ושהפרדה היא שלילית, זה כמו הצורך להוכיח מחדש שכדור הארץ הוא עגול או את משפט פיתגורס" | נציג חותם בדיון: "כפייה של תפיסות ליברליות"

משרד המשפטים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האישה בנושא הדרת נשים, בהשתתפות המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, תיארה זילבר את מה שהיא מכנה כהתרחבות תופעת הדרת הנשים.

זילבר טענה בדיון כי תופעת הדרת הנשים הפכה מטפטוף למבול. כדוגמאות לתופעה זו היא הביאה את ההפרדה בקורס לצוערים חרדים בשירות המדינה ובלימודי חרדים באקדמיה, את דרך הצניעות במירון, ותקנון צניעות בעיריית מודיעין עילית, שמטרתו הייתה התנהלות עובדים בעירייה חרדית על פי המקובל בחברה החרדית מבחינת הקשר בין המינים במקומות עבודה. היא וצוותה פעלו בכדי שהיועמ"ש של העירייה ימשוך בחזרה את התקנון.

לדבריה של זילבר, "להוכיח מחדש את משוואת היסוד שצריך שוויון, ושהפרדה היא שלילית, זה כמו הצורך להוכיח מחדש שכדור הארץ הוא עגול או את משפט פיתגורס". חה"כ מירב מיכאלי אמרה בדיון שכל הרעיון של סובלנות זה להיות לא סובלניים כלפי מי שמבקש לפגוע בשוויון. היא קראה לחברותיה להפסיק לפחד, ושיבחה את המשנה ליועמ"ש זילבר שהינה חוד החנית במאבקן.

נציג חותם, אבנר פורת תקף בדיון את זילבר ואמר: "הדברים של עורכת הדין זילבר וחברת הכנסת מיכאלי מראים בצורה מוחשית כיצד לוקחים נושא שבא למנוע פגיעה בנשים, למקום שכל מכבסת מילים לא תשנה את העובדה שמדובר בכפיית תפיסות ליברליות. משוואת היסוד של זילבר של ערך השוויון כפי שהיא מבינה את זה, ומבחינתה זה כמו משפט פיתגורס, היא כפייה של תפיסה "נאורה" מבחינתה, על ציבור רחב שחי על פי ערכי היהדות".

"במסגרת זה אפשר להורות לעיריית ת"א שלא לקיים אמירת סליחות, אירוע דתי לכל דבר, כי מי שהופיעו על הבמה היו רק גברים. אפשר לנסות למנוע אירוע של הקפות שניות בגן סאקר בגלל שהמשתתפים מעוניינים לרקוד בהפרדה. אפשר על פי תפיסה זו למנוע מסטודנטיות דתיות להעמיד מחיצה בשביל לרקוד לפי אמונתן. אפשר להילחם ברצון להפרדה מגדרית באקדמיה. אפשר למנוע מעירייה חרדית לקבוע התנהלות בעבודה לפי המקובל בחברה החרדית. אפשר לתקוף עיתונים פרטיים ולהכריח אותם אלו תמונות הם חייבים לפרסם. כל אלו הינם כפייה של ערכים ליברליים".

בארגון חותם אמרו היום כי "יש כאלה ששכחו, שבמדינת ישראל יש גם חוק המתיר במפורש פעילות ציבורית בהפרדה כפי שניתן לראות בדו"ח המיוחד שהוצאנו בנושא. לא ניתן לפקידה במשרד המשפטים לקדם את האג'נדה הפרטית של ולקבע לנו מה הם הערכים אותם אנו צריכים לאמץ".

"ההשוואה השערורייתית של הגברת זילבר בין כדור הארץ שטוח לבין ההפרדה המגדרית", ממשיכים ואומרים בארגון, "מראה את הבורות של המשנה ליועמ"ש אשר לא מצליחה להבחין בין תפיסת עולם פרטית שלה, לעולם המציאות של המדע, שבענו מחוסר ההבנה של זילבר במרחב הציבורי ותשמור את העיסוק האובססיבי שלה בנושא הדרת נשים, למועד בו תסיים בשעה טובה את תרומה החשובה לשירות הציבורי".



0 תגובות